عفونت مفصل مصنوعی  لگن

چرا باید بعد از عمل جراحی تعویض مفصل لگن از قرص های آنتی بیوتیک استفاده کنم ؟ و تا چه مدت باید این کار را ادامه دهم ؟ معمولا داروهای آنتی بیوتیک بلافاصله قبل از عمل تعویض مفصل لگن برای جلوگیری از خطر عفونت به بیماران توصیه می شود. عفونت یک عارضه جدی بعد از عل جراحی می باشد . بیشتر مطالعات نشان می دهن که استفاده از داروهای آنتی بیوتیک بلافاصله قبل از جراحی و یک دوره کوتاه بعد از عمل به طور چشمگیری خطر عفونت را کاهش می دهد . آنتی بیوتیک هایی که برای حفاظت شما در برابر عفونت داده می شود ، آنتی بیوتیک های پیشگیرانه نام دارند .

عفونت-مفصل-مصنوعی-لگن

انتی بیوتیک برای عفونت مفصل

سفازولین ، رایج ترین آنتی بیوتیکی است که برای بیمارانی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل لگن قرار می گیرند. تجویز می شود . این دارو از مشتقات پنی سیلین است اما طیف وسیع تری را پوشش می دهد اما به هر حال برای بیمارانی که به پنی سیلین حساسیت دارند ، نمی توان از این دارو استفاده کرد . در این گونه موارد به عنوان جایگزین از داروهایی مانند وانکومایسین و یا کلیندامایسین استفاده می شود . آنتی بیوتیک های پیشگیرانه از حدود یک ساعت قبل از شروع جراحی به صورت وریدی به بیمار تزریق شده و معمولا در صورت طولانی شدن جراحی ، سه ساعت بعد از شروع جراحی در حین عمل تکرار شده و تا 24 ساعت بعد از عمل وجود ندارد که تایید کند استفاده طولانی مدت بیشتر از 24 ساعت اول خطر عفونت را کاهش می دهد .

انتی بیوتیکی فقط زمانی  می تواند برای شما فایده دوباره داشته باشد که شما دچار عفونت بعد از عمل جراحی شده باشید . مطالعات حاکی از ان است که استفاده از آنتی بیوتیک های پیشگیرانه در زمان مناسب ( نیم ساعت قبل از برش جراحی ) کاهش قابل توجهی را در تعداد بیمارانی که بعد از عمل جراحی تعویض مفصل لگن دچار عفونت شده اند ، موجب می شود .

داروهای آنتی بیوتیک بلافاصله قبل از عمل تعویض مفصل لگن برای جلوگیری از خطر عفونت به بیماران توصیه می شود. . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی بادکتر احسان فلاح متخصص ارتوپدی شماره های 02166439865 – 09390202004 تماس بگییرید . برای ارتباط با دکتر به  اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا بعد از عمل جراحی نیاز به تزریق خون خواهم داشت ؟

تعدادی از افرادی که تحت عمل جراحی تعویض مفصل لگن قرار می گیرند به دریافت خون در حین یا بعد از عمل جراحی نیاز پیدا می کنند . چند فاکتور می تواند در مورد نیاز شما به تزریق خون تاثیر گذار باشد :

اگر شما دچار کاهش تعداد سلول های خونی باشید ، احتمال بیشتری وجود دارد که بعد از عمل جراحی نیاز به دریافت خون داشته باشد . مقدار خون از دست رفته حین عمل جراحی در بیماران مختلف ، متفاوت است . این موضوع بستگی به حجم خونریزی استخوان ها و بافت نرم حین عمل جراحی دارد . اگرچه بیشتر حجم خون از دست رفته هنگام عمل اتفاق می افتد ، مقداری خونریزی دیگر در بافت های نرم زیر پوست ، در دوره بعد از عمل جراحی اتفاق می افتد.

برخی جراحان ممکن است یک درن درن جهت تخلیه خون ، در انتهای عمل جراحی در محدوده جراحی مفصل لگن جای گذاری کنند ولی گروهی از جراحان هم از چنین روشی استفاده نمی کنند .