علائم عفونت مفصل مصنوعی لگن

عفونت یک عارضه شناخته شده برای تمام عمل های جراحی است . هر زمان که پوست آسیبی ببیند مانند بریدگی ، سوزن خوردن و یا برش جزئی ، خطر عفونت وجود دارد . در جراحی که با یک برش بزرگتر در پوست مواجه هستیم ، قاعتا خطر عفونت هم بیشتر است .

شیوع عفونت مفصل مصنوعی لگن

شیوع عفونت در محل جراحی تعویض مفصل لگن کمتر از یک درصد است . عفونت ممکن است ناشی از منبع موضعی مانند پوست و یا اطراف محل زخم باشد و یا اینکه از جای دیگر بدن به وسیله خون منتقل شده باشد . به عنوان مثال اگر شما یک عفونت درمان نشده در مجاری ادراری خود داشته باشید ، امکان انتقال آن از طریق خون به مفصل مصنوعی وجود دارد . همچنین یک مشکل موضعی مانند هماتوم محل زخم که سبب تجمع مایع در آن ناحیه و به وجود آمدن عفونت می شود ، ممکن است مفصل را عفونی کند .

عفونت ممکن است ناشی از منبع موضعی مانند پوست و یا اطراف محل زخم باشد و یا اینکه از جای دیگر بدن به وسیله خون منتقل شده باشد .برای مشاوره و تعیین وقت قبلی بادکتر احسان فلاح متخصص ارتوپدی شماره های 02166439865 – 09390202004 تماس بگییرید . برای ارتباط با دکتر به  اینستاگرام مراجعه کنید .

علل عفونت مفصل مصنوعی لگن

عفونت های مفصل ممکن است در دوره بلافاصله بعد از عمل جراحی به وجود آیند و یا سال ها پس از آن خود را بروز دهند . عفونت های تاخیری که سالها بعد از عمل به وجود می آیند معمولا نتیجه انتقال عفونت از نقاط دیگر بدن هستند . همچنین ممکن است عفونت اولیه ، دوباره فعال شود. این امر ممکن است در افرادی اتفاق بیفتد که سالها قبل از عمل تعویض مفصل خود ، جراحی دیگری در مفصل لگن داشته اند . اگرچه در ظاهر عفونت قدیمی از بین رفته است . برخی باکتری ها ممکن است در استخوان باقی مانده باشند و سبب عفونت مفصل پروتز جدید شوند . به همین دلیل مهم است که سابقه عفونت در عمل جراحی قبلی مفصل لگن مورد بررسی قرار گیرد .

علائم عفونت مفصل مصنوعی لگن

عفونت زخم اولیه بعد از عمل جراحی ممکن است با نشانه های از قبیل تورم و قرمزی ،ترشح از زخم قابل تشخیص باشد در صورتی که نشانه های عفونت تاخیری مواردی چون تب ، تورم و درد در هنگام راه رفتن و استراحت کردن است . ممکن است در محل زخم قرمزی به وجود آید و زخم باز شود یا حفره کوچکی در آن ایجاد شود . علاوه بر تغییرات زخم ، تست های بالینی ، کاهش دامنه حرکتی و درد هنگام حرکت را نشان می دهند .

مظالب مرتبظ با این مقاله:

ورزش بعد از تعویض مفصل لگن

دررفتگی مفصل مصنوعی لگن